Sjællands Erhvervsakademi

Service Management

Med en akademiuddannelse i Service Management udvikler du dine kommunikationsfærdigheder, og lærer hvordan du yder den bedste service på eftermarkedet. Uddannelsen retter sig primært til bil- og autobranchen og har fokus på at styrke relationen til kunden, efter bilen er købt.

Om uddannelsen

På Akademiuddannelsen i Service Management er der fokus på eftermarkedet, og her lærer du om professionelt relationsarbejde samt målrettet og ressourceoptimerende tilrettelæggelse af service. Du lærer altså at sikre den bedste kundeservice, og udvikle stærke relationer til kunder og virksomhedens afdelinger, som har til formål at øge effektivitet, salg og kundetilfredshed. Som servicemanager arbejder du også med virksomhedens forretningsmodel og er med til at effektivisere ressourcer og skabe større omsætning og øget arbejdsglæde.

Deltagerprofil

Akademiuddannelsen i Service Management er for dig, der drømmer om at udvikle dine kompetencer inden for salg og service. Du er måske trainee eller har været i bil- og autobranchen længe og ønsker at efteruddanne dig. Det kan også være, at du har en anden branchebaggrund. Men du har et ønske om at lære dig selv bedre at kende som sælger og om, hvordan du bliver endnu skarpere til at opbygge relationer med kunden. Uddannelsen er også for dig, der vil have flere praktiske værktøjer i hverdagen og som ønsker at lede og deltage i serviceafdelingsteamet og håndtere kommunikationen mellem kunder, værksted og lager.

Undervisningen og indhold

Akademiuddannelsen i Service Management er en erhvervsrettet videregående uddannelse, som tager 2,5 år på deltid ved siden af dit arbejde. Uddannelsen er meget praksisnær, vi tager udgangspunkt i dine ambitioner om at identificere kundetyper, skærpe din lytte- og spørgeteknik. Desuden har vi også fokus på at øve håndtering af kundeindvendinger samt stressreducering gennem planlægning og struktur.

Vi arbejder med aktuelle og daglige udfordringer, som du kan bruge til at skabe resultater i virksomheden fra første fag. På første og andet år følger du tre fag, og på sidste år følger du et enkelt fag og afslutter derefter din uddannelse med et afgangsprojekt. Fagene på uddannelsen er Salg og kommunikation, Service, Organisering, Kvalitet, sikkerhed og miljø, Anvendt økonomi, Kvalitetsoptimering, Konceptudvikling og forretningsmodeller og afgangsprojektet.

Tre gode grunde til at studere på Zealand

1

Styrk dine kompetencer og faglighed

Du styrker og opkvalificerer din faglighed og får den nyeste viden inden for branchen. Du får et bedre overblik over arbejdsopgaver og tilmed en større forretningsforståelse. Du bliver i stand til at klare flere og vanskeligere opgaver selv, og kan derfor tildeles et større ansvar. Du styrker dermed dine kompetencer og bliver samtidig en attraktiv medarbejder.

2

Læring i praksis

Din og dine medstuderendes erhvervserfaring bliver inddraget i undervisningen, og derfor bliver undervisningen nærværende og brugbar. Du lærer og afprøver eksempelvis at gennemføre produktioner i praksis. Det, du lærer i undervisningen, kan du altså bruge direkte i dit arbejdsliv.

3

Dedikerede og dygtige undervisere

De undervisere du møder, er dedikerede og har et stort engagement, som vil få dig til at yde en ekstra indsats som både du og din arbejdsplads vil få gavn af. Vores undervisere er opdaterede med den nyeste viden og har erfaring inden for branchen, som sikrer dig høj kvalitet i undervisningen. Du har også tæt kontakt til dine undervisere og medstuderende, hvilket skaber et netværk og sikrer sparring.

Struktur og opbygning

Uddannelsen er på akademiniveau og tager 3 år på deltid, hvilket svarer til 1 års fuldtidsstudium (60 ECTS). Uddannelsen er sammensat af en række fag fra en række akademiuddannelser og et afgangsprojekt. Alle fag afsluttes med en eksamen, og uddannelsen afsluttes med et skriftligt afgangsprojekt. Uddannelsen bygger på: Salgspsykologi og grundlæggende salg, 10 (ECTS fra Akademiuddannelsen i Salg og markedsføring), Service (5 ECTS fra Akademiuddannelsen i Salg og markedsføring) Organisering (5 ECTS fra Akademiuddannelsen i Innovation, Produkt og Produktion), Kvalitet, sikkerhed og miljø (5 ECTS fra Akademiuddannelsen El-installation), Anvendt økonomi (5 ECTS fra Akademiuddannelsen i Innovation, Produkt og Produktion) Kvalitetsoptimering (10 ECTS fra Akademiuddannelsen i Innovation, Produkt og Produktion), Konceptudvikling og forretningsmodeller (10 ECTS fra Akademiuddannelsen i Innovation, Produkt og Produktion) og Afgangsprojekt (10 ECTS).

Obligatoriske fag

Opstart
5. januar 2023
Lokation
Næstved
Pris
DKK 7.800.-
Opstart
5. januar 2023
Sted
Femøvej 3
Slutdato
9. februar 2023
Undervisningsdage
5. januar 2023
12. januar 2023
19. januar 2023
26. januar 2023
2. februar 2023
Eksamen
9. februar 2023
Tidspunkt
Dagundervisning
Undervisningsform
Fysisk fremmøde
Litteraturudgifter
Deltagerprisen inkluderer ikke litteratur.
Det er op til den studerende at anskaffe litteratur. Evt. på www.saxo.dk.
Pris
DKK 7.800.-
Tilmeld
Opstart
8. januar 2024
Lokation
Næstved
Pris
DKK 7.800.-
Opstart
8. januar 2024
Sted
Femøvej 3
Slutdato
19. februar 2024
Undervisningsdage
8. januar 2024
15. januar 2024
22. januar 2024
29. januar 2024
5. februar 2024
Eksamen
19. februar 2024
Tidspunkt
Dagundervisning
Undervisningsform
Fysisk fremmøde
Litteraturudgifter
Deltagerprisen inkluderer ikke litteratur.
Det er op til den studerende at anskaffe litteratur. Evt. på www.saxo.dk.
Pris
DKK 7.800.-
Tilmeld

Valgfag

A lazy image
Se videoen og hør mere om akademiuddannelsen i Service Management her.

Der er brug for Service Management-uddannelsen i bilbranchen, fordi eftermarkedet udvikler sig ret kraftigt. Der kommer konstant nye teknologier og skal vi have de bedste medarbejdere, skal vi også kunne tilbyde dem den rette uddannelse. Og Service Management-uddannelsen giver medarbejderne nye værktøjer, så vi bedre kan være med i den proces.

Kim Frimann, Adm. Direktør, Frimann Biler A/S

A lazy image
Se videoen og hør mere om akademiuddannelsen i Service Management her.

Service Management-uddannelsen kan give værdi for vores virksomhed, fordi den er med til, at vi bliver bedre til at fastholde vores eksisterende medarbejdere, fordi vi kan synliggøre at vi kan udvikle dem hos os og så kan vi også tiltrække nye uden for branchen.

Line Andersen, HR manager, Andersen Biler A/S

Har du spørgsmål eller brug for hjælp?

Allan Bjeld

Lene Holberg Serup

50762657

Pia Jensen

50762652

Zealand

Cookie-indstillinger

Vi bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse af zealand.dk. Når du klikker ‘OK’, accepterer du vores brug af cookies og Zealand’s privatlivspolitik.

Ved at klikke ‘OK’ accepterer du samtidig, at vores annoncører kan behandle dine data til at målrette annoncer til dig. Du kan trække din accept tilbage ved at klikke på ‘Annonce-indstillinger’ i bunden af siden.

Tilbage

Cookie-indstillinger

Hvis du ikke ønsker, at vores samarbejdspartnere behandler dine persondata og anvender dem på tværs af internettet, kan du fravælge det her.

Formål