Sjællands Erhvervsakademi
EN DK

Service Management

Med en akademiuddannelse i Service Management udvikler du dine kommunikationsfærdigheder, og lærer hvordan du yder den bedste service på eftermarkedet. Uddannelsen retter sig primært til bil- og autobranchen og har fokus på at styrke relationen til kunden, efter bilen er købt.

Om uddannelsen

Uddannelsen i Service Management er sammensat af relevante og anvendelsesorienterede fag, hvor du og dine kollegaer – og konkollegaer – sammen får et fagligt forum. Samtidig er her tale om en helt formel kompetencegivende efteruddannelse, som afsluttes med et afgangsprojekt. Du får personlig og faglig udvikling gennem forløbet. Og du får viden og værktøjer inden for f.eks. kommunikation, salgspsykologi, grundlæggende salg, service og kvalitet. Uddannelsen giver også et boost til arbejdsmiljø f.eks. gennem fag som organisering, kvalitet, sikkerhed og miljø. Til slut er her også fokus på optimering, kvalitet og innovation, og på den måde åbner uddannelsen for, at deltagerne sammen kan finde nye innovative måder at opdage nye forretningsområder på – og i det hele taget være med til at sætte retning for bilbranchen og forme en ny fremtid.

Kompetencer
  • Forretningsprocesser
  • Kvalitet
  • Kvalitetskontrol
  • Kvalitetsoptimering
  • Kvalitetsstyring
  • Kvalitetstestning
  • Optimeringsprocesser
  • Proces
  • Procesoptimering
  • Processtyring
  • Produktionsprocesser
  • Miljø
  • Miljøstyringssystemer
  • Produktionsmiljø
  • Sikkerhed
  • Sikkerhedsteknologier
  • Kundebehov
  • Kundeforståelse
  • Kundekommunikation
  • Kundekontakt
  • Kunderådgivning
  • Kundeservice
  • Service
  • Servicekoordination
  • Serviceteam
  • Kommunikation
  • Organisering
  • Projektorganisering
  • Salg

Deltagerprofil

Akademiuddannelsen i Service Management er henvendt og tilrettelagt til dig, som drømmer om at udvikle dine kompetencer inden for salg og service i bilbranchen. Du er måske trainee med en ungdomsuddannelse bag dig eller også har du allerede været i bil- og autobranchen et stykke tid og ønsker at efteruddanne dig fagligt og personligt til de forandringer, som kommer ind over din branche i disse år. Derfor er uddannelsen også stærk relevant – takket være muligheden for at være på uddannelsen sammen og få et fælles fagligt rum – for både servicerådgiver, kundemodtager, værkfører, reservedelskonsulent, indehavere, teknikere og andre nøglepersoner f.eks. førstemand, ferieafløser og teamkoordinator. På uddannelsen får du praktiske værktøjer til hverdagen, indsigt og værktøjer til at lede og deltage i f.eks. serviceafdelingsteamet og færdigheder til god kommunikation mellem kunder, værksted og lager.

Uddannelsen er også henvendt til dig, som kommer fra en helt anden branche, men gerne vil lære dig selv endnu bedre at kende som sælger og gerne vil blive skarp på blandt andet kommunikation og opbygning af relationer med kunden.

Undervisningen og indhold

Akademiuddannelsen i Service Management er en erhvervsrettet videregående uddannelse, som tager 2,5 år på deltid, så du kan passe dit arbejde ved siden af. Uddannelsen er lagt praksisnært an, og det betyder, at vi i uddannelsen kan gribe fat i eksempler fra din dagligdag – og du vil allerede fra begyndelsen være i stand til at koble teori fra undervisningen med det, du oplever på dit arbejde. Det betyder også at virkningen af læring også sker fra dag ét f.eks. når du identificerer dine kundetyper, skærper din lytte- og spørgeteknik, håndtering af kundeindvendinger samt foretager stressreducering gennem planlægning og struktur.

Med andre ord: Uddannelsen tapper direkte ind i din virkelighed og i arbejdet med aktuelle og daglige udfordringer. Det giver pote – både i din personlige udvikling og fagligt, idet du kan bruge din nye viden til at skabe resultater i virksomheden. På første og andet år følger du tre fag, og på sidste år følger du et enkelt fag og afslutter derefter din uddannelse med et afgangsprojekt. Fagene på uddannelsen er Salg og Kommunikation, Service, Organisering, Kvalitet, Sikkerhed og Miljø, Anvendt Økonomi, Kvalitetsoptimering, Konceptudvikling og Forretningsmodeller og Afgangsprojektet

Tre gode grunde til at studere på Zealand

1

Styrk dine kompetencer og faglighed

Du styrker og opkvalificerer din faglighed og får den nyeste viden inden for branchen. Du får et bedre overblik over arbejdsopgaver og tilmed en større forretningsforståelse. Du bliver i stand til at klare flere og vanskeligere opgaver selv, og kan derfor tildeles et større ansvar. Du styrker dermed dine kompetencer og bliver samtidig en attraktiv medarbejder.

2

Læring i praksis

Din og dine medstuderendes erhvervserfaring bliver inddraget i undervisningen, og derfor bliver undervisningen nærværende og brugbar. Du lærer og afprøver eksempelvis at gennemføre produktioner i praksis. Det, du lærer i undervisningen, kan du altså bruge direkte i dit arbejdsliv.

3

Dedikerede og dygtige undervisere

De undervisere du møder, er dedikerede og har et stort engagement, som vil få dig til at yde en ekstra indsats som både du og din arbejdsplads vil få gavn af. Vores undervisere er opdaterede med den nyeste viden og har erfaring inden for branchen, som sikrer dig høj kvalitet i undervisningen. Du har også tæt kontakt til dine undervisere og medstuderende, hvilket skaber et netværk og sikrer sparring.

Struktur og opbygning

Uddannelsen er på akademiniveau og tager 3 år på deltid, hvilket svarer til 1 års fuldtidsstudium (60 ECTS). Uddannelsen er sammensat af en række fag fra en række akademiuddannelser og et afgangsprojekt. Alle fag afsluttes med en eksamen, og uddannelsen afsluttes med et skriftligt afgangsprojekt. Uddannelsen bygger på: Salgspsykologi og grundlæggende salg, 10 (ECTS fra Akademiuddannelsen i Salg og markedsføring), Service (5 ECTS fra Akademiuddannelsen i Salg og markedsføring) Organisering (5 ECTS fra Akademiuddannelsen i Innovation, Produkt og Produktion), Kvalitet, sikkerhed og miljø (5 ECTS fra Akademiuddannelsen El-installation), Anvendt økonomi (5 ECTS fra Akademiuddannelsen i Innovation, Produkt og Produktion) Kvalitetsoptimering (10 ECTS fra Akademiuddannelsen i Innovation, Produkt og Produktion), Konceptudvikling og forretningsmodeller (10 ECTS fra Akademiuddannelsen i Innovation, Produkt og Produktion) og Afgangsprojekt (10 ECTS).

Obligatoriske fag

Opstart
14. august 2024
Lokation
Køge
Pris
DKK 5.500.-
Opstart
14. august 2024
Adresse
Lyngvej 21, 4600 Køge
Slutdato
3. oktober 2024
Tidspunkt
Dagundervisning
Undervisningsform
Fysisk fremmøde
Pris
DKK 5.500.-
Tilmeld
Opstart
14. august 2024
Lokation
Køge
Pris
DKK 8.900.-
Opstart
14. august 2024
Adresse
Lyngvej 21, 4600 Køge
Slutdato
11. december 2024
Tidspunkt
Dagundervisning
Undervisningsform
Fysisk fremmøde
Pris
DKK 8.900.-
Tilmeld
A lazy image
Se videoen og hør mere om akademiuddannelsen i Service Management her.

Der er brug for Service Management-uddannelsen i bilbranchen, fordi eftermarkedet udvikler sig ret kraftigt. Der kommer konstant nye teknologier og skal vi have de bedste medarbejdere, skal vi også kunne tilbyde dem den rette uddannelse. Og Service Management-uddannelsen giver medarbejderne nye værktøjer, så vi bedre kan være med i den proces.

Kim Frimann, Adm. Direktør, Frimann Biler A/S

A lazy image
Se videoen og hør mere om akademiuddannelsen i Service Management her.

Service Management-uddannelsen kan give værdi for vores virksomhed, fordi den er med til, at vi bliver bedre til at fastholde vores eksisterende medarbejdere, fordi vi kan synliggøre at vi kan udvikle dem hos os og så kan vi også tiltrække nye uden for branchen.

Line Andersen, HR manager, Andersen Biler A/S

Zealand

Cookie-indstillinger

Zealand og tredjeparter bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse af zealand.dk samt til statistik. Du kan til- og fravælge cookies ved at klikke på knapperne herunder. Når du klikker ‘Accepter alle’, accepterer du vores brug af cookies og Zealands privatlivspolitik. Du kan ændre eller trække din accept tilbage ved at klikke på ‘Cookieindstillinger’ i bunden af siden. Læs mere om cookies i vores cookiepolitik

Tilbage

Cookie-indstillinger

Hvis du ikke ønsker, at vores samarbejdspartnere behandler dine persondata og anvender dem på tværs af internettet, kan du fravælge det her.

Formål