Sjællands Erhvervsakademi
EN DK

Kvalitet, sikkerhed og miljø - Service Management

Ønsker du at blive klogere på kvalitet, sikkerhed og miljø? Så læs faget og få kompetencer til bl.a. at vurdere auto problemstillinger og deraf udarbejde vedligeholdelsesplaner.

ECTS
5 point
Niveau
Akademi
Del af uddannelsen
Tilføj kursus til din listeKurset tilføjet til din liste

Introduktion

På faget Kvalitet, sikkerhed og miljø får du redskaber til at udarbejde og kvalitetssikre vedligeholdelsesplaner for installationer. Du lærer at udvikle og anvende styresystemer som sikrer kvalitet, sikkerhed og miljø i overensstemmelse med gældende lovgivning og branchekrav. Du deltager samtidig i fagligt og tværfagligt samarbejde med kunder og myndigheder.

Kompetencer
  • Kvalitet
  • Kvalitetskontrol
  • Kvalitetsoptimering
  • Kvalitetsstyring
  • Miljø
  • Miljøstyringssystemer
  • Produktionsmiljø
  • Sikkerhed
  • Sikkerhedsteknologier

Du får viden om

Du lærer om gældende lovgivning, branchekrav og praksis i forhold til sikring af kvalitet, sikkerhed og miljø så du kan udvikle, opbygge, implementere, vedligeholde og anvende relevante styresystemer. Du får viden om arbejdsbetingede sygdomme og arbejdsmiljøproblemer inden for autobranchen. Du får samtidig også viden om og forståelse for miljøpolitik og internationale tendenser. Du lærer at vurdere kvalitetsbehov, miljøforhold og arbejdsmiljømæssige problemstillinger. Du lærer at kvalitetssikre og udarbejde vedligeholdelsesplaner og formidle om det til de rette personer.

Kompetencer og udbytte

Du får teori og metoder til at påtage dig ledelsesopgaver inden for kvalitet, sikkerhed og miljø over for medarbejdere og interessenter. Du kvalitetssikrer og udfører vedligeholdelsesplaner for installationer og håndterer udviklingsorienterede situationer inden for området. Du anvender relevante styresystemer til at sikre kvalitet, sikkerhed og arbejdsmiljø. Du deltager i fagligt og tværfagligt samarbejde med kunder og myndigheder, og håndterer et ledelsesmæssigt ansvar.

Har du spørgsmål eller brug for hjælp?

Allan Bjeld

30367890

Harpa Quistgaard Sveinsdóttir

50762697
A lazy image
Hør mere om akademiuddannelsen i Service Management her.

Det, Service Design har gjort for mig er, at jeg er blevet opmærksom på, hvad det er for ting, jeg kan forbedre, så kunden får en bedre oplevelse.

Mike Westh Jensen, personvognsmontør. Hør mere om akademiuddannelsen i Service Management i videoen.

Zealand

Cookie-indstillinger

Zealand og tredjeparter bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse af zealand.dk samt til statistik. Du kan til- og fravælge cookies ved at klikke på knapperne herunder. Når du klikker ‘Accepter alle’, accepterer du vores brug af cookies og Zealands privatlivspolitik. Du kan ændre eller trække din accept tilbage ved at klikke på ‘Cookieindstillinger’ i bunden af siden. Læs mere om cookies i vores cookiepolitik

Tilbage

Cookie-indstillinger

Hvis du ikke ønsker, at vores samarbejdspartnere behandler dine persondata og anvender dem på tværs af internettet, kan du fravælge det her.

Formål