Markedsføringsøkonom
- Eksport og international handel
- Kommunikation & reklame
- Markedsføring
- Salg & Indkøb
- Eventkoordinator
BEMÆRK: Du kan fra februar 2018 også tage uddannelsen som Blended Learning – en fleksibel studieform, som kombinerer 80 % online med 20 % tilstedeværelsesundervisning. Du ansøger på normal vis til vinterstart. Efter ansøgning vil du blive kontaktet for, om du vil studere på den klassiske måde eller efter Blended Learning-metoden.
Om Blended Learning
- Blended learning er en blanding af online- og fysisk tilstedeværelsesundervisning, som kombinerer det bedste fra begge undervisningsformer
- 80/20 betyder at 80 procent af undervisning foregår online og 20 % med fysisk tilstedeværelse
- Fysisk tilstedeværelse er planlagt uden for “normal” arbejdstid
- 80/20 modellen giver stor fleksibilitet men kræver også et større ansvar og selvdisciplin
- Eksempler på online læring kan være video, powerpoint med speakover, pensum-quiz, tværfaglige virksomhedscases, realtime online-sessions, etc.
- Fordi det er online, betyder det ikke at der ikke er kontakt til underviser. Som studerende har du tæt kontakt til undervisere gennem hele forløbet
- Eksamen og pensum er det samme, som for det ordinære forløb
Uddannelsen til markedsføringsøkonom er for dig, der ønsker bred viden inden for markedsføring og salg, økonomi, international handel, kommunikation og ledelse. Du lærer du om de faktorer, der er relevante, når virksomheder markedsfører produkter og serviceydelser. Du får indblik i relationer til kunder, konkurrenter, samarbejdspartnere, samt lovgivning, samfundsøkonomiske forhold med videre.
Du bliver rustet til at planlægge og koordinere en virksomheds markedsføring og internationalisering. Som markedsføringsøkonom har du jobmuligheder i både danske og internationale virksomheder, for eksempel som marketingskoordinator, indkøbs-, salgs- eller eksportassistent, informationsmedarbejder eller reklamekonsulent.
På Maglegårdsvej, 2, 4000 Roskilde har vi etableret Drivhuset, som er et innovations- og inkubatormiljø for studerende, der har en interesse for iværksætteri. Som studerende på markedsføringsuddannelsen kan du blive en del af dette miljø. Du kan desuden tage uddannelsen
På Bispegade 5, 4800 Nykøbing Falster, arbejder vi tæt sammen med de regionale virksomheder om konkrete cases.
Du kan også vælge at tage uddannelsen på engelsk (Marketing Management).
Titel | Markedsføringsøkonom |
Niveau | Erhvervsakademi (EAK) |
Varighed | 2 år |
ECTS point | 120 |
Sprog | Dansk og Engelsk |
Studiestart | August/september Januar/februar |
Steder |
Bispegade 5, 4800 Nykøbing F Maglegårdsvej 2, 4000 Roskilde |
Lignende | Handelsøkonom, Finansøkonom |
Studiesekretær og Studievejleder
Bente Koch Kristensen
Studiesekretær
Studievejleder
50762694
bekr@zealand.dk
Nykøbing
Inge Langberg Kjær
Teamleder
Studievejleder
50762680
inkj@zealand.dk
Roskilde
Lotte Falk Primdahl
Studievejleder
50762680
LOPR@zealand.dk
Roskilde
Erhvervsakademiuddannelsen til markedsføringsøkonom varer to år, og består af en række obligatoriske fag og en valgdel. Uddannelsen afsluttes med en hovedopgave. Den obligatoriske del af undervisningen bringer dig gennem national og international markedsføring, salg, økonomi, statistik, organisation, samfund og erhvervsret.
Hertil kommer valgfag som for eksempel digital markedsføring, eventpraksis, e-business, markedsføring i non-profit organisationer og entreprenørskab. Undervisningen vil være en kombination af forelæsninger, øvelsesopgaver, projekter, gruppearbejde og aktiviteter, der involverer og engagerer dig.
I uddannelsen indgår også et tre måneders obligatorisk praktikophold, som du kan vælge at have i en dansk eller udenlandsk virksomhed.
Uddannelsen udbydes på dansk og engelsk. Engelsk kun på Maglegårdsvej 2, 4000 Roskilde.
Følgende giver adgang til uddannelsen:
- Gymnasial uddannelse (STX, HHX, HTX, HF) med matematik eller virksomhedsøkonomi på B-niveau og engelsk på C-niveau
- Fuldført erhvervsuddannelse med en normeret varighed på 3 år eller mere med engelsk C og enten matematik B eller virksomhedsøkonomi B
- En anden tilsvarende uddannelse eller erhvervserfaring, der kan give merit (kontakt studievejlederen for at høre nærmere om dine muligheder).
Specifikke adgangskrav:
- Engelsk på C-niveau og enten matematik eller virksomhedsøkonomi på B-niveau
Bemærk!
Hvis du har et udenlandsk adgangsgrundlag skal du dokumentere, at du har bestået Studieprøven eller tilsvarende, for at kunne blive optaget på dansksprogede uddannelser på Zealand. Såfremt du på anden måde kan dokumentere dansk på et tilsvarende niveau som ovennævnte, kan du bede om en individuel vurdering.
Hvis du er fra et andet nordisk land og dansk, norsk eller svensk indgik i din adgangsgivende eksamen, skal du normalt ikke tage en danskprøve.
På engelsksprogede uddannelser på Zealand kræves engelsk på mindst B-niveau.
Praktik
Alle fuldtidsuddannelser på Zealand indeholder en obligatorisk praktikperiode på mellem 10 og 40 uger.
Praktikperiodens varighed og placering varierer afhængigt af uddannelsen, men som hovedregel ligger praktikken på det sidste semester af uddannelsen, og bliver efterfulgt at dit afsluttende projekt.
Statens Uddannelsesstøtte (SU)
Når du læser på en videregående fuldtidsuddannelse hos Zealand, kan du søge om SU.
Tranportrabat
Studerende på videregående uddannelser (som er godkendt til SU) kan få rabat på abonnementskort til bus og tog i Danmark.
- Ledelse af organisationens arbejdsmiljøindsats
- Ledelse i relationel kompleksitet
- Ledelse af digitale processer
- Pædagogisk ledelse
- Ledelse og forhandling i poli. styrede org
- Ledelse og forhandling i pol. styr. organisationer
- Ledelse af forandrings- og udviklingsprocesser i offentlige organisationer
- Kvalitetsudvikling og evaluering
- Ledelse og kompetenceudvikling
- Økonomisk ledelse
- Projektering - rengøring og hygiejne
- Indledningsfag i matematik
- Indledningsfag i kemi
- Rengøringsledelse og kommunikation
- Renrumsteknologi
- Psykologi og krisehåndtering
- Hygiejne- og rengøringsteknik-grundlæggende
- Hygiejne- og rengøringsteknik - udvidet
- Hospitalsservice
- Afgangsprojekt Hygiejne- og rengøringsteknologi
- Sundhed og velfærd
- Produktionssystemer og ressourceoptimering
- Miljøforvaltning
- Økotoksikologi
- Omkostningsanalyse, kalkulationer og prissætning
- Produktion og restprodukter
- Markedskommunikation, salg og rådgivning
- Biologisk stofomsætning og miljø
- Personale, strategi og virksomhedsudvikling
- Projektledelse
- SmartLearning - Kvalitetsoptimering med Six Sigma
- SmartLearning - Videregående database
- SmartLearning - Videregående IT-sikkerhed
- SmartLearning - Systemdrift
- SmartLearning - Webprogrammering, server-side
- SmartLearning - Webprogrammering, client-side
- SmartLearning - Brugervenlighed og grafisk design
- SmartLearning - Videregående systemudvikling
- SmartLearning - Avanceret Programmering
- SmartLearning - Videregående programmering