Uddannelsesforløbet for autobranchens professionelle er et skræddersyet forløb, udviklet i tæt samarbejde mellem Dansk Bilbrancheråd og Zealand. Formålet med efteruddannelsen er, at medlemmerne bliver klædt på til at møde kundernes og markedets behov. Behov, som ændrer sig løbende i takt med den hastige udvikling, som autobranchen er midt i. Deltagerne vil igennem forløbet opnå en endnu bedre forståelse for det gode købmandskab i bilbranchen. De vil blandt andet opbygge en detaljeret forståelse for kundens tankegang og de elementer, der skaber øget værdi for kunden – samtidig med at der skabes en tydelig sammenhæng mellem kundens behov og en god forretning for virksomheden. Forløbet sigter efter, at deltagerne opnår dette synergi-mindset ved at have særligt fokus på disse dele i efteruddannelsesforløbet:
Indførsel af standarder og dermed best practices – fører til stabilitet i afdelingerne (værksted, administration, salg m.v.)
Høj kundetilfredshed – glade og tilfredse kunder fører til loyale kunder, som fører til mersalg
Reduktion af spild og fejl – fører til lavere omkostninger
Mindre lagerbinding – fører til bedre likviditet
Høj jobtilfredshed – fører til fastholdelse og tiltrækning af medarbejdere
Sådan er uddannelsesforløbet bygget op
Modul 1: Forretningsprocesser:
Vi identificerer spild, og du sparer tid og penge.
To dage i januar 2025
Forretningsprocesser i værdi- og forsyningskæder. Fra ordre til faktura, optimering af samarbejde med kunder, medarbejdere og leverandører på tværs af processer.
Modul 2. Forretningsforståelse
Find ud af, hvornår du begynder at skabe overskud.
To dage marts 2025
Forretningsforståelse og sammenhæng til salg, indkøb, lager og økonomi. Optimer dit indkøb kend din effektivitet og nøgletal på værkstedet. Du bliver skarp på, hvornår dine omkostninger er dækket ind og hvornår du begynder at tjene penge.
Modul 3. Procesoptimering
Få effektiv indtjening og glade medarbejdere.
Tre dage august og september 2025
Vi identificerer virksomhedens udfordringer og inddrager medarbejderne aktivt i LEAN-processen. Formålet er, at udvikle faste standarder og procedurer, som grobund for en LEAN- kultur med løbende forbedringer.
Modul 4. Digitale koncepter
Gør hverdagen nemmere for dig og dine kunder.
To dage primo oktober 2025
Vi ser på virksomhedens digitale forretningsbehov og medarbejdernes digitale kompetencer med fokus på udvikling, planlægning og implementering af digitalt understøttende processer.
Modul 5. Salg og service
Loyale kunder og værdiskabende mersalg
To dage januar 2026
Fokus er på berøringsfladerne mellem kunden og din virksomhed. Du lærer at udvikle servicedesign med mersalg for øje.
Alt det praktiske om uddannelsesforløbet
Hvor foregår det?
Alle undervisningsmoduler foregår på Zealand, Lyngvej 21, 4600 Køge
Hvornår begynder det?
De første moduler løber af stablen i starten af 2025
Hvad koster det?
Den samlede pris for 11 dage inkl. forplejning og eventuelle materialer er 19.995 DKK.
Pris for et 2-dages modul er 4.400 DKK, Prisen for et 3-dages modul er 6.400 DKK.
Den samlede besparelse ved tilmelding til alle 11 dage er 4.005,00 DKK.