Du får viden om
På faget Service på Service Management-uddannelsen vil du komme til at undersøge kundeoplevelsen og arbejde aktivt med virksomhedens pains og gains (value proposition canvas – gain creators). Du lærer bl.a. også at inddrage nye teknologier og udvikle et digitalt servicedesign.
Vi kommer rundt om servicebegrebet – hvad er god service, hvilke holdninger er der til god service i jeres team? Desuden kommer vi i dybden med profilering af kundetyper og hvordan vi tilpasser aktiv lytning og spørgeteknikker efter målgrupperne. Oven i opnår du viden om reklamationsbehandling og konflikthåndtering. Du kommer med andre ord på intensivt arbejde med din egen rolle som servicegiver.
Kompetencer og udbytte
Efter endt kursus vil du kunne arbejde endnu mere kundeorienteret samt være i stand til at anvende centrale metoder og redskaber fra kommunikation – herunder vurdering kropssprog og anvendelse af argumentationsteknikker.
Desuden vil du kunne afkode praksisnære problemstillinger i forhold til kundens forventninger og adfærd samt arbejde med serviceholdninger, så du kan bevæge dig fra passiv ekspedition til aktiv servicehåndtering. Ydermere bliver du i stand til at vurdere praksisnære problemstillinger samt opstille og vælge relevante løsningsmuligheder såvel individuelt og i teams.