Sjællands Erhvervsakademi
EN DK

Konceptudvikling og Forretningsmodeller – Service Management

ECTS
10 point
Niveau
Akademi
Del af uddannelsen
Tilføj kursus til din listeKurset tilføjet til din liste

Introduktion

I relation til Service Management får du undervejs i faget Konceptudvikling og Forretningsmodeller værktøjerne, så du kan give din virksomhed et serviceeftersyn. Du får viden om forskellige værktøjer til at arbejde naturligt med udvikling og innovation i jeres nuværende set up. Du får teoretisk indsigt i organisatoriske og strukturelle dele af virksomheders forretningsudvikling, så du kan få øje på potentialerne for udvikling og opstramning. Gennem undervisningen stifter du bekendtskab med en række konkrete eksempler, som du vil kunne finde inspiration i. Du vil opleve, at der er stor effekt i selv små, men markante forandringer. Du får redskaber til arbejdet i alle faserne – fra den kreative proces, til innovationstyper efter IDEO-modellen foruden situationsanalyse og viden om forretningsmodeller.

Du får viden om

I Konceptudvikling og Forretningsmodeller lærer du at analysere og vurdere en virksomheds allerede eksisterende forretningsmodel. Du lærer anvendelse af forskellige værktøjer og metoder til konceptudvikling. Her får du også adgang til mere agile måder at arbejde videre i de eksisterende forretningsmodeller f.eks. ved visualisering og rapid prototyping.

Du lærer samskabelse ved f.eks. at inddrage virksomhedens kunder ved at tage udgangspunkt i deres problemstillinger, når du udvikler nye forretningsmodeller. Ved at låne din kunders position får du nemlig adgang til værdifuld viden, som du og din virksomhed kan bruge til at skærpe jeres services – og det løfter på sigt jeres konkurrenceevne. Desuden lærer du at vurdere bæredygtigheden af nye forretningsmodeller og designe processer for, hvordan virksomheden kan bevæge sig i den ønskede retning – mod et nyt mål.

Kompetencer og udbytte

Med Konceptudvikling og Forretningsmodeller kommer du på en spændende innovationsrejse. Du får værktøjerne til at skærpe opmærksomhed mod de dele af forretningsmodellen eller koncepterne, som er svage eller uden virkning. Du lærer at kunne åbne for nye måder, I kan går til markedet og til kunderne på i virksomheden.

Gennem forløbet bliver du skarp på, hvordan forretningsudviklingsplan kan udformes, så I får en stærkere profil og dermed kan skabe det bedre værdi for din arbejdsplads. Tilgangen involverer arbejde på tværs af virksomhedens organisatoriske niveauer, for det er i samspillene, at nye forretningsudviklinger og nye services kan komme op til overfladen – til gavn for jer alle.

Har du spørgsmål eller brug for hjælp?

Allan Bjeld

30367890

Zealand

Cookie-indstillinger

Zealand og tredjeparter bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse af zealand.dk samt til statistik. Du kan til- og fravælge cookies ved at klikke på knapperne herunder. Når du klikker ‘Accepter alle’, accepterer du vores brug af cookies og Zealands privatlivspolitik. Du kan ændre eller trække din accept tilbage ved at klikke på ‘Cookieindstillinger’ i bunden af siden. Læs mere om cookies i vores cookiepolitik

Tilbage

Cookie-indstillinger

Hvis du ikke ønsker, at vores samarbejdspartnere behandler dine persondata og anvender dem på tværs af internettet, kan du fravælge det her.

Formål