Sjællands Erhvervsakademi

AU i Service Management

En uddannelse udviklet i samarbejde med bilbranchen.

AU i Service Management

Uddannelsens formål

Service Management forløbet er en fleksibel akademiuddannelse på 60 ECTS, hvilket svarer til en kort videregående uddannelse på deltid.

Du leder og deltager i serviceafdelingsteamet og håndterer interaktioner mellem kunder, værksted og lager. Du sikrer den bedste kundeservice og udvikler stærke relationer med kunder og virksomhedens afdelinger, som øger effektiviteten, salget og kundetilfredsheden.

Uddannelsen tager udgangspunkt i praksis, hvor du arbejder med daglige udfordringer. Du vil således kunne skabe resultater fra første fag.

Dette er uddannelsen for dig, hvis du vil være f.eks.

  • Servicerådgiver/kundemodtager
  • Værkfører
  • Trainee
  • Reservedelskonsulent
  • Indehavere
  • Nøglepersoner

Målgruppe

Uddannelsen er målrettet bil- og autobranchen, men du er velkommen til at deltage såfremt du har kvalifikationer og kompetencer til deltage på akademiuddannelsesniveau.

Undervisere

Underviserne er fagligt, pædagogisk og personligt kompetente og kommer fra branchen eller er specialister i det område, de underviser i.

Uddannelsens opbygning

1. år

1 Salg og kommunikation

Modulet har fokus på at skabe loyale kunder, øge kundetilfredsheden samt at øge accepten af tilbud.  Der arbejdes systematisk i praksis med at skabe tillid hos kunden ved bevidst tilpasning af salgsindsatsen og kommunikationen overfor forskellige kundetyper.

2 Service

På modulet undersøger du kundeoplevelsen for at fokusere på øget gennemsigtighed og skabelse af troværdighed og bekvemmelighed for kunden. Du lærer at udvikle et digitalt servicedesign.

3 Organisering

Modulet tager udgangspunkt i hverdagsudfordringer, således du bedre kan skabe sammenhæng og kommunikation i hele organisationen. Du lærer at forstå menneskers motivationsfaktorer og nedbryde eventuelle barrierer mellem afdelinger, samtidigt med du bliver bevist om virksomhedens kultur, værdier og dens omgivelser.

2. år

4 Kvalitet, sikkerhed og miljø

På modulet Kvalitet, sikkerhed og miljø får du kompetencer til at vurdere arbejdsmiljømæssige problemstillinger og miljøfor-hold samt kvalitetsbehov, og kan på basis heraf udvikle, opbygge, implementere, vedligeholde og anvende relevante styresystemer til sikring af kvalitet, sikkerhed, arbejdsmiljø og miljø.

5 Anvendt økonomi

Formålet med modulet er at kvalificere den studerende til på et teoretisk og praktisk grundlag at opnå en helhedsopfattelse af centrale driftsøkonomiske pro-blemstillinger og beslutnings-processer, herunder indsigt i og anvendelse af driftsøkonomiske løsningsmodeller og teorier.
Indhold: – investering og finansiering – driftsøkonomi.

6 Kvalitetsoptimering

Modulets formål er at kvalificere den studerende til professionelt at kunne forstå teori og praksis bag et kvalitetskoncept og værktøjer i kvalitetsoptimeringsprojekter.
Indhold: Lean – DMAIC pro-cessen (Define, Measure, Analyze, Improve og Control) – øvrige værktøjer.

3. år

7 Konceptudvikling og forretningsmodeller

I dette fag kan udvikling af ser-vicedesign komme ind og gøre faget mere konkret.
Indhold: den kreative proces – det kreative miljø – Rapid Proto-typing – situationsanalyse – or-ganisatoriske udfordringer og tilpasninger – forretningsmodel-ler.

8 Afgangsprojekt

I afgangsprojektet arbejder du med en problemstilling fra virksomheden, inden for de emner service management uddannelsen indeholder. Ud over aflevering af afgangsprojektet skal du også til mundtlig eksamen, hvor du præsenterer og underbygger rapporten.

Uddannelsen bygger på nedenstående studieordninger og moduler fra akademiuddannelser:
1 Salgspsykologi og grundlæggende salg, 10 ECTS (Salg og markedsføring), 2 Service 5 ECTS (Salg og markedsføring) 3 Organisering 5 ECTS (IPP), 4 Kvalitet, sikkerhed og miljø 5 ECTS (EL), 5 Anvendt økonomi 5 ECTS (IPP) 6 Kvalitetsoptimering 10 ECTS (IPP), 7 Konceptudvikling og forretningsmodeller 10 ECTS (IPP) og 8 Afgangsprojekt 10 ECTS (IPP).

Titel
AU i Service Management

ECTS
60

Niveau
Akademi (AU)

Adgangskrav
Din uddannelsesbaggrund skal være én af følgende:

  • En relevant erhvervsuddannelse
  • En relevant grunduddannelse for voksne (GVU)
  • En gymnasial uddannelse
  • En anden relevant uddannelse på mindst samme niveau som ovenstående

Desuden skal du have mindst to års relevant erhvervserfaring. Hvis du ikke opfylder uddannelseskravene, kan du evt. optages på dispensation eller på baggrund af en individuel kompetencevurdering. Kontakt uddannelsesstedet.

Studieordning
Det er en fleksibel uddannelse bestående af flere fag fra flere studieordninger.
Se studieordningerne fra følgende uddannelser:
AU i El-installation
AU i Salg og Markedsføring
AU i Innovation, Produkt og Produktion

Økonomisk tilskud
Læs mere om økonomisk tilskud til efter- og videreuddannelse her

Opret PDF-brochure - du kan lægge flere sider til undervejs
Tilføj til PDF-brochure
Slet din PDF-brochure
Dette vil slette hele din PDF-brochure...
Kontakt

Allan Bjeld

30367890

albj@zealand.dk

Nykøbing

Pia Jensen

50762652

PiJe@zealand.dk

Næstved

Janne Loland

50762687

JaLo@zealand.dk

Roskilde

Obligatoriske fag

Salg og kommunikation (10 ECTS) Zealand, Lyngvej 21, Køge
  • Opstart: 24/01/2022
  • Undervisningsdage: 24/1, 1/2 Virtuelt undervisning, 8/2, 15/2 Virtuel undervisning, 22/2 Virtuel undervisning, 1/3, 8/3, 15/3 -eks: 25/3
  • Tidspunkt: 08:15 - 15:45
  • Pris: 8900
  • Slutdato: 25/03/2022
  • Tilmeld

Valgfri fag


Zealand

Cookie-indstillinger

Vi bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse af zealand.dk. Når du klikker ‘OK’, accepterer du vores brug af cookies og Zealand’s privatlivspolitik.

Ved at klikke ‘OK’ accepterer du samtidig, at vores annoncører kan behandle dine data til at målrette annoncer til dig. Du kan trække din accept tilbage ved at klikke på ‘Annonce-indstillinger’ i bunden af siden.

Tilbage

Cookie-indstillinger

Hvis du ikke ønsker, at vores samarbejdspartnere behandler dine persondata og anvender dem på tværs af internettet, kan du fravælge det her.

Formål