Derfor vandt de: Case-finale for Sparta og Telenor Copenhagen Marathon 2019. Serviceøkonomer vil tiltrække flere turister til Københavns store internationale løbeevent, ved at samarbejde med især kinesiske grupperejser. Mød vindergruppen her.
Fire studerende på serviceøkonom løb med sejren, da Spartas udsendte jury skulle kåre det bedste forslag til markedsføring af 40-årsjubilaren Telenor Copenhagen Marathon 2019. Ud af 11 grupper, der alle har arbejdet intenst i over en måned med at lave det bedste markedsføringstiltag for løbet, valgte Spartas jury ‘Kina-gruppen’.
“Det er en rigtig god og meget konkret, direkte implementerbar ide, gruppen er kommet op med. Ideen er at integrere Telenor Copenhagen Marathon 2019 som en del af pakkerejser til kinesiske turister. Det er begrænset, hvor mange nye deltagere, der kan findes i Danmark – derfor er det internationale marked oplagt,” siger Adam Hansen og Cecilie Lusty, hhv. projektleder og brandansvarlig i Sparta.
Vindergruppen består af de fire serviceøkonom-studerende, på den internationale linje; Denis Yahiaoui, Yo Hong, Ivan Shelkov og Diogo Rodrigues. Bag gruppen står Cecilie Lusty og Adam Hansen fra Sparta.
Studerendes input er en øjenåbner
“Vi har fået en masse nye ideer med hjem i kufferten fra de studerende – men endnu bedre, så har vi fået en del konkrete forslag til videreudvikling af de spor, vi allerede er inde på. Det er lige til at gå hjem i virksomheden og implementere. Det er ikke sidste gang, vi indgår i et case-samarbejde,” uddyber Adam og Cecilie.