Den 14. maj blev Zealand i Slagelse forvandlet til et kreativt epicenter, da vores multimediedesignstuderende præsenterede deres bud på en ny visuel identitet for Erhvervs Award – en begivenhed, der fejrer Slagelses virksomheder og iværksættere.
Det hele begyndte, da styregruppen bag Erhvervs Award i slutningen af april stillede de studerende en udfordring: Udvikl logo, designmanual og hjemmeside til både selve begivenheden og foreningen bag. Opgaven blev officielt igangsat 5. maj, og i løbet af blot 10 intensive dage arbejdede multimediedesignerne målrettet med at skabe professionelle løsninger ud fra et brief fra kunden.
Resultatet blev præsenteret for juryen ved en inspirerende showcase, hvor i alt syv bud blev fremlagt. Stemningen var spændt og energifyldt, og både jury og undervisere var imponerede over det høje niveau.
“Det er præcis samarbejder som disse, der er så vigtige, da de kobler undervisning til virkelighedsnære opgaver og hjælper med at bygge broer til erhvervslivet,” fortæller underviser David Engelby, og fortsætter; “Jeg er virkelig stolt over, hvordan de studerende formåede at løse opgaven.”
Juryens medlemmer og erhvervslivets tilstedeværelse
Juryen bestod af centrale aktører fra erhvervslivet:
• Torben Jano, lokationsleder hos Zealand og repræsentant i styregruppen for Erhvervs Award
• Jan Østerskov, direktør i Envafors og medlem af styregruppen – uddeler af Klima- og Miljøprisen
• Helle S. Madsen, Business Slagelse
• Mette Morgen, SKEL.DK
• Michael Dyrehave, ZBC
Disse repræsentanter lyttede opmærksomt til præsentationerne, stillede spørgsmål og gav både ros og refleksioner videre.
“Vi kommer hjem med en masse inspiration og blev opmærksomme på ting, vi slet ikke vidste, vi havde brug for,” sagde Helle S. Madsen fra Business Slagelse.
“Det har været fantastisk at se, hvor meget talent der gemmer sig her. Vi er klar til at tage to praktikanter ind allerede næste periode,” tilføjede hun.
Et grønt vinderbud og stærke indtryk
Efter pausen blev én præstation særligt fremhævet. Juryen pegede på Nadja, som alene havde udviklet et bud, der skilte sig ud – både visuelt og strategisk. Med sin grønne farvepalet, professionelle designmanual og stærke mockups på merchandise ramte hun plet hos juryen.
“Nadja, du fik os ud over kanten – for det skulle ikke være sort, men grønt,” lød det anerkendende.
Hendes oplæg bliver nu brugt som inspirationsgrundlag i styregruppens videre arbejde med Erhvervs Award.
Brobygning i praksis
Showcasen er endnu et stærkt eksempel på Zealands fokus på praksisnær undervisning og samarbejde med erhvervslivet.
“Vi har et ansvar i erhvervslivet for at tage godt imod kommende talenter som dem, vi har mødt i dag – og lære af dem,” sagde direktør i Envafors, Jan Østerskov.
“Det er fedt at komme her og se, hvor meget I kan, og hvor meget I har at byde på,” supplerede Mette Morgen fra SKEL.DK.
Denne showcase cementerede ikke bare de studerendes evner og engagement – den banede også vej for nye forbindelser, praktikpladser og fremtidigt samarbejde mellem Zealand og det lokale erhvervsliv.