Sjællands Erhvervsakademi
EN DK

Teamledelse

Du videreudvikler dine kompetencer, og får værktøjerne til at blive en endnu mere kompetent og professionel teamleder.

ECTS
5 point
Niveau
Diplom
Del af uddannelsen
Tilføj kursus til din listeKurset tilføjet til din liste

Introduktion

Du lærer at skabe en god teamledelsespraksis. Du kan gøre brug af teorier og metoder, når du i praksis håndterer særlige opgaver, der knytter sig til at løfte teamet og skabe gode arbejdsforhold. Du får gruppen til at udvikle sig og former et team, der løser opgaver, opnår resultater og skaber værdi for virksomheden. Som teamleder besidder du også forståelse for og indsigt i kerneopgaven, sådan at du kan stille meget konkrete krav til teamets faglige niveau.

Kompetencer
  • Coaching
  • Effektivitet
  • Facilitering
  • HR
  • Konflikthåndtering
  • Medarbejderudvikling
  • Medledelse
  • Motivation
  • Personaleledelse
  • Proces
  • Projektledelse
  • Samarbejde
  • Sparring
  • Tillid
  • Trivsel

Du får viden om 

På valgfaget Teamledelse udvikler du din personlige teamlederrolle. Du får viden og kompetencer til at samle et team, skabe gode relationer og arbejdsforhold for den gruppe af medarbejdere, som du er teamleder for. Du inddrager de rigtige værktøjer til at identificere og anvende forskellige teamroller for at udvikle teamet i den rigtige retning. Samtidig får du indsigt i dynamikker og problemstillinger, der kan opstå undervejs i opgaveløsningen, og bliver i stand til at justere gruppeprocesserne og teamets samarbejdsevner. Undervejs styrker du dine professionelle relationer og kan som teamleder understøtte fagligheden, kvaliteten og resultaterne i forhold til organisationens opgaver og behov. Sideløbende styrker du dine evner til at kunne kommunikere retningen for den professionelle opgaveløsning. På den måde kan du både identificere egne og organisationens udviklingsbehov, samt håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer i ledelsesmæssige sammenhænge.

Kompetencer og udbytte

Du tilegner dig viden, færdigheder og kompetencer til at kunne varetage rollen som teamleder og lede den professionelle opgaveløsning. Du formår at kulturudvikle og lede den faglige udvikling sammen med kolleger, medarbejdere og andre parter. Samtidig udvikler du din kunnen indenfor faglig udvikling, ledelse af den faglige kvalitet, samt ledelse af de relationer og personer, der løser de faglige opgaver. 

Har du spørgsmål eller brug for hjælp?

Camilla Czuba

50762779

Betina Bech Christensen

50762697

Lisa Marger Vraadal

50762695

Zealand

Cookie-indstillinger

Zealand og tredjeparter bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse af zealand.dk samt til statistik. Du kan til- og fravælge cookies ved at klikke på knapperne herunder. Når du klikker ‘Accepter alle’, accepterer du vores brug af cookies og Zealands privatlivspolitik. Du kan ændre eller trække din accept tilbage ved at klikke på ‘Cookieindstillinger’ i bunden af siden. Læs mere om cookies i vores cookiepolitik

Tilbage

Cookie-indstillinger

Hvis du ikke ønsker, at vores samarbejdspartnere behandler dine persondata og anvender dem på tværs af internettet, kan du fravælge det her.

Formål