Ledelse og facilitering
Stå stærkere som facilitator. Du lærer at lede og facilitere relationelle processer og skabe læring, udvikling og fornyelse i organisatoriske sammenhænge
Introduktion
Med faget Ledelse og facilitering lærer du at facilitere læring og udvikling på individ- og organisationsniveau. Du formår at gennemføre relationelle processer, som passer til din virksomhed: Med din viden skaber du involvering, læring og nye handlemuligheder i organisationen og blandt dine medarbejdere. Du får viden og kan reflektere over teorier og metoder, som omhandler de dynamikker, så du ledelsesmæssigt løfter opgaver, som er i forlængelse af organisationens behov.
Kompetencer
- Facilitering
- Forretningsforståelse
- Ledelse
- Ledelsesidentitet
- Ledelsespraksis
- Lederskab
- Medarbejderledelse
- Medarbejderudvikling
- Motivation
- Organisationsanalyse
Du får viden om
På faget Ledelse og facilitering bliver du i stand til at lede og facilitere relationelle processer for både mindre og større grupper. Med din viden og kompetencer sådan, at du med henblik på at skabe læring, udvikling og fornyelse i organisatoriske sammenhænge. Du kan analysere din virksomheds behov for relationelle processer og dermed skabe involvering, læring og nye handlemuligheder for den enkelte medarbejder eller teamet. Med din indsigt i facilitering og ledelse understøtter du virksomhedens forretning, men samtidig evner du også at udvikle og motivere dine medarbejdere. Du kan navigere i spændingsfeltet mellem muligheder og begrænsninger, begrunde dine valg og indtage både lederrollen og konsulentrollen. Du får indsigt i gruppedynamik, menneskelige reaktionsmønstre, kommunikation og får teknikker og greb til at inddrage deltagere og gennemføre relationelle processer, som passer til din virksomheds behov. På den måde kommer du til at stå stærkere som facilitator.
Kompetencer og udbytte
Med faget Ledelse og facilitering kan du omsætte teorier, begreber og metoder til praksis. Du kan designe, planlægge og gennemføre relationelle processer i sammenhæng med din organisationens behov. Du sidder med kompetencerne til bedre at kunne lede og facilitere møder, teamudvikling, forandringer, workshops og projektaktiviteter og kan dermed skabe gode resultater.
Kontakt Efteruddannelse
Hvis du har brug for hjælp, så kontakt Efteruddannelse via vores hovednummer 5076 2670 Telefontid mandag-torsdag kl. 9-15. Fredag kl. 9-12. eller skriv til os via mail: efteruddannelse@zealand.dk
Tre gode grunde til at studere på Zealand
Styrk dine kompetencer og faglighed
Du styrker og opkvalificerer din faglighed og får den nyeste viden inden for branchen. Du får et bedre overblik over arbejdsopgaver og tilmed en større forretningsforståelse. Du bliver i stand til at klare flere og vanskeligere opgaver selv, og kan derfor tildeles et større ansvar. Du styrker dermed dine kompetencer og bliver samtidig en attraktiv medarbejder.
Læring i praksis
Din og dine medstuderendes erhvervserfaring bliver inddraget i undervisningen, og derfor bliver undervisningen nærværende og brugbar. Du lærer og afprøver eksempelvis at gennemføre produktioner i praksis. Det, du lærer i undervisningen, kan du altså bruge direkte i dit arbejdsliv.
Dedikerede og dygtige undervisere
De undervisere du møder, er dedikerede og har et stort engagement, som vil få dig til at yde en ekstra indsats som både du og din arbejdsplads vil få gavn af. Vores undervisere er opdaterede med den nyeste viden og har erfaring inden for branchen, som sikrer dig høj kvalitet i undervisningen. Du har også tæt kontakt til dine undervisere og medstuderende, hvilket skaber et netværk og sikrer sparring.
Hvorfor er en efteruddannelse god for dig?
Med en efteruddannelse får du muligheden for at styrke dine kompetencer og karrieremuligheder. Du kan læse mere om økonomi, tilskudsmuligheder, skræddersyede forløb og tilbud til virksomheder. Få mere viden og læs mere her.