Sjællands Erhvervsakademi
EN DK

Tre markedsføringsøkonomer stifter virksomhed

Magnus Flaskjær, Frederikke Bo Larsen og Jonas Palbom er blandt de første markedsføringsøkonomer uddannet fra Zealands afdeling i Slagelse. Sammen har de stiftet marketingbureauet Solvet, der specialiserer sig i digital markedsføring, annoncering og markedsanalyse.

Studiegruppen som grundsten
Studiekammeraterne Magnus Flaskjær (25), Frederikke Bo Larsen (27) og Jonas Palbom (23) fandt hurtigt hinanden gennem gruppearbejde og opgaveløsning for virksomheder. Det har resulteret i, at de sammen har opstartet marketingbureauet Solvet. De har netop lukket en opgave for en større kunde.

”Al den teori og praksisnære undervisning vi har fået på studiet, kombineret med praktikken og det, at vi har arbejdet så tæt sammen undervejs i studiet, er en kæmpe forudsætning for, at vi sidder her sammen i dag,” siger Jonas Palbom og fortsætter, ”vi kender hinandens styrker og kan trække på dem, og så supplerer vi hinanden godt.”

Undervejs på studiet og i dannelsen af marketingbureauet Solvet har de tre også haft rig lejlighed til at tage gode faglige diskussioner:

”Allerede tidligt i vores samarbejde i studiegrupperne trykkede vi hinanden på maven i forhold til at afprøve forskellige approaches til, hvordan vi skal løse problemer rent markedsføringsmæssigt og det gjorde, at der kom faglige diskussioner, som også bliver helt afgørende for vores succes som virksomhed,” siger Magnus Flaskjær.

Praktikken som startskud
Som led i uddannelsen på erhvervsakademiet Zealand kommer studerende i praktik, og der er heller ingen tvivl hos de tre partnere, at praktikforløbet cementerede, at de havde, hvad der skulle til for at starte virksomhed sammen. Hvor Frederikke Bo Larsen tog imod tilbuddet om praktik hos forlaget Praxis, var Magnus Flaskjær og Jonas Palbom en del af et hold praktikanter, der tog turen til Sverige og Malmö Arena for at hjælpe med at skabe hul igennem til det danske marked.

”Det gav et enormt selvtillidsboost at stå på egne ben og se, at nogle af de ting, jeg bød ind med som praktikant, har de taget til sig og bruger i dag,” siger Frederikke Bo Larsen, og Magnus Flaskjær byder ind: ”Praktikperioden var nok det tidspunkt, hvor vi virkelig fik en øjenåbner for, hvad der kunne gøres gennem digital markedsføring, hvad potentialet var og hvilke muligheder, det skaber. Og så også opleve at selv store virksomheder har brug for hjælp til væsentlige tiltag,” siger han.

Teamet ser fremad
”Det har været en god kombination af, at potentialet er der og vi allerede har redskaberne. Vi har taget teorien og kan bruge det i praksis,” siger Jonas Palbom og Frederikke Bo Larsen stemmer i: ”For mig er det selve det digitale arbejde og muligheden for at arbejde sammen med to studiekammerater, som jeg har haft et godt samarbejde med og som jeg ved, jeg kan skabe resultater med.”

”I sommerferien har vi brugt tiden på at etablere vores virksomhed, og knoklet med at få styr på formaliteterne for at lande vores første samarbejdsaftale med Malmö Arena. ”Med den første faktura sendt afsted, ved vi allerede hvordan pengene skal investeres for at skabe mere værdi til virksomheden!” siger Magnus Flaskjær.

Zealand

Cookie-indstillinger

Zealand og tredjeparter bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse af zealand.dk samt til statistik. Du kan til- og fravælge cookies ved at klikke på knapperne herunder. Når du klikker ‘Accepter alle’, accepterer du vores brug af cookies og Zealands privatlivspolitik. Du kan ændre eller trække din accept tilbage ved at klikke på ‘Cookieindstillinger’ i bunden af siden. Læs mere om cookies i vores cookiepolitik

Tilbage

Cookie-indstillinger

Hvis du ikke ønsker, at vores samarbejdspartnere behandler dine persondata og anvender dem på tværs af internettet, kan du fravælge det her.

Formål