Sjællands Erhvervsakademi

Karrieren vandt over kødgryderne

Josefine Evjen fandt en virksomhed med et værdisæt, der ramte hende lige i hjertet. I går modtog hun publikumsprisen på Børsen i København.

På scenen leverede Josefine en personlig historie om den udviklingsrejse, som hun og hendes praktikvirksomhed, det sjællandske digital marketing-firma Skjoldby & Co., har været igennem siden januar. Hendes fremtræden kunne mærkes i maven på alle tilhørerne på Børsen, og det skinnede igennem, da folk skulle sætte deres kryds ved den performance, de følte rakte længst ud over scenekanten.

-“Jeg blev glad over meget overrasket over den store anerkendelse det er, at folk synes, jeg havde noget på hjerte. Jeg blev virkelig tændt på digital markedsføring, da jeg fik det som valgfag på markedsføringsøkonom. Jeg ville gerne arbejde inden for SEO og digital marketing og fik endnu mere blod på tanden, da jeg skulle ansøge om praktik – som er en fast del af studielivet på Zealand. Jeg faldt for Skjoldby & Co., som har en række stærke værdier, der også betyder noget for mig. Vi arbejder fx ikke sammen med kviklån- eller betting-bureauer og det er vigtigt, at alle ansatte kan balancere familie- og jobliv på en sund måde. Desuden er det vigtigt for os, at vi gør noget samfundsnyttigt, når vi går ind i et nyt projekt,” siger Josefine.

Kødgryder og forklæde må vente
-“Husmordrømmene er ret udviskede nu, jeg elsker mit arbejde og har store ambitioner om de mål, jeg gerne vil være en del af i Skjoldby & Co. i mange år frem. Og det kan sagtens kombineres med familieliv en gang i fremtiden,” slutter Josefine Evjen, som i dag er fastansat i Skjoldby og Co. – den eneste virksomhed hun søgte om praktik i.

Holdfoto: Et tilfredst team fra Skjoldby & Co. efter publikumsprisen kom i hus på Børsen til kåringen af Årets Erhvervsakademipraktik.
Fra venstre: Kasper Højmann (konsulent), Josefine Evjen, Lars Skjoldby (direktør) og Mads Jespersen (partner).

Herunder: Josefine får overrakt publikumsprisen 2019:

Læs mere: www.skjoldby.com