Marketingstrategi og Forretningsudvikling
Vil du blive klar til at bidrage i udviklingen af din virksomheds forretningsstrategi? Gennem faget Marketingstrategi og Forretningsudvikling får du ny viden og færdigheder til at analysere din virksomheds strategiske arbejde med afsætning af virksomhedens produkter.
ECTS
Niveau
Introduktion
På faget opnår du kompetencerne til at kunne analysere og vurdere virksomhedens aktuelle afsætningsmæssige situation. Med pointerne fra analysearbejdet lærer du også redskaberne, som du skal anvende til at vælge og vurdere, hvilke afsætningsmæssige tiltag, som virksomheden kan bringe i anvendelse for at komme godt videre.
Du får viden om
Faget er henvendt til dig i rollen som lederen eller for dig, som har ansvar for virksomhedens afsætning af produkter og ydelser. På kursusforløbet i Marketingstrategi og Forretningsudvikling lærer du hvordan du arbejder med teori og i praksis. Du kommer til at beskæftige dig med de grundlæggende markedsføringsbegreber, med juridiske forhold og de afsætningsøkonomiske forhold. Du får indsigt i markedsanalyse og konkurrentanalyse og du lærer hvordan du inddrager konkrete analyser i din afsætningsstrategi. Endvidere lærer du også om fastlæggelse af vækst- og forretningsstrategier for at sikre virksomhedens fortsatte fremdrift.
Kompetencer og udbytte
Gennem Marketingstrategi og Forretningsudvikling opnår du gode og solide kompetencer. Du bliver i stand til at vurdere og formidle din virksomheds eksterne og interne situation til såvel interessenter som samarbejdspartnere. Du får værktøjer til at udvikle og formidle din virksomheds forretningsstrategier f.eks. i form af vækst- og konkurrencestrategier. Du opnår også indsigt til kvalificeret at kunne vurdere praktiske afsætningsrelaterede problemstillinger og finde den rette afsætningsstrategi. Din nye viden og dine indsigter er klar til direkte at blive implementeret i dit arbejde.