Markedsinformation og –analyse
Faget Markedsinformation og -analyse er oplagt til dig, som gerne vil have fagligheden og redskaberne til, hvordan du griber arbejdet med at løfte virksomhedens salg på den internationale arena.
ECTS
Niveau
Introduktion
Faget gør dig i stand til at analysere virksomhedens markedspotentiale med henblik på øget salg, Og du får indsigt og kompetencerne til at analysere forhold og identificere de gode løsninger til at styrke salget såvel nationalt som internationalt.
Du får viden om
Gennem Markedsinformation og -analyse får du det teoretiske fundamentet på plads, og du lærer de praktiske discipliner at kende. Du kommer til at beskæftige dig med forskellige emner – herunder markedsanalyser, dataindsamling, analyse af markedspotentialet, med segmentering, herunder kundegrupper, differentiering, branding og positionering. Du bliver også klogere på købsadfærd og købskriterier på B2B- såvel som B2C-markedet – og du kommer rundt om internationaliseringsprocessen, herunder markedsudvælgelse og handel på tværs af grænser og kulturer.
Kompetencer og udbytte
Med kurset får du redskaberne og de relevante indsigter, så du kan deltage professionelt i virksomhedens arbejde med handel og internationale markedsføringstiltag. Du bliver godt klædt på til at planlægge og gennemføre markedsanalyser, til at analysere markedsforhold på tværs af grænser, og du lære at lokalisere de rette løsninger til det enkelte marked. Endvidere bliver du i stand til at analysere og vurdere markedspotentialet med henblik på udvidelse af virksomhedens markedsføringsaktiviteter i ind- og udland.