Sjællands Erhvervsakademi
EN DK

Lederens relationskompetencer

Du lærer at skabe positive relationer og kommunikere på måder, der giver grundlag for bæredygtighed i din ledelse og i organisationen.

ECTS
5 point
Niveau
Akademi
Del af uddannelsen
Tilføj kursus til din listeKurset tilføjet til din liste

Introduktion

På faget Lederens relationskompetencer styrker du dit ledelsesmæssige værdisæt, da du både får indsigt i relationskompetencer og en psykologisk forståelse, som du kan bruge i egen ledelsespraksis. Målet med faget er at give dig viden og værktøjer til at blive endnu bedre til at skabe positive relationer, sådan at du kan navigere og kommunikere på måder, der giver grundlag for bæredygtighed i din ledelse og i organisationen. Du arbejder med aktivt med relationskompetencer, bløde værdier og med din viden skaber du positive relationer, god kommunikation og trivsel blandt dine medarbejdere.

Kompetencer
  • Forandringsledelse
  • Ledelse
  • Ledelsesfilosofi
  • Ledelsesidentitet
  • Ledelsespraksis
  • Medarbejderledelse
  • Personaleledelse
  • Praksisledelse
  • Relationer
  • Teamledelse

Du får viden om

På faget Lederens relationskompetencer får du viden om teorier, begreber og modeller om relationskompetence med relevans for ledelse og det ledelsesmæssige rum. Du får værktøjerne til at handle og styrke relationerne til dine medarbejdere. Du lærer om relationskompetence som begreb og om selvrefleksivitet, mentalisering og selvafgrænsning, men også viden om følelsesmæssig intelligens samt tilknytningsteoriens betydning i ledelse. Du opnår viden og forståelse for relationskompetence – i et eksistentielt, psykodynamisk, og psykosomatisk perspektiv. Du identificerer egne og teamets kompetencer, så du indgår konstruktivt i relationer med nærvær og handlekraft til gavn for medarbejderne, organisationen og opgaveløsningen. Med din viden bidrager du til udviklingsprocesser i egen organisation med henblik på udvikling af relationskompetent ledelse og handling i praksis. Det betyder, at du arbejder med relationskompetencer og med din viden skaber du positive relationer, god kommunikation og bæredygtig ledelse.

Kompetencer og udbytte

Du lærer at omsætte teorier, begreber og metoder til praksis. Du styrker din ledelsesstil, da du besidder redskaberne til at identificere organisationens behov for relationskompetencer sådan, at du styrker samarbejdet med både ledelsen og medarbejderne. Du arbejder relationskompetent med koordinering, ledelse og skaber handling i praksis.

Zealand

Cookie-indstillinger

Zealand og tredjeparter bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse af zealand.dk samt til statistik. Du kan til- og fravælge cookies ved at klikke på knapperne herunder. Når du klikker ‘Accepter alle’, accepterer du vores brug af cookies og Zealands privatlivspolitik. Du kan ændre eller trække din accept tilbage ved at klikke på ‘Cookieindstillinger’ i bunden af siden. Læs mere om cookies i vores cookiepolitik

Tilbage

Cookie-indstillinger

Hvis du ikke ønsker, at vores samarbejdspartnere behandler dine persondata og anvender dem på tværs af internettet, kan du fravælge det her.

Formål