Organisation og Arbejdspsykologi
Her lærer du om organisations- og virksomhedsstruktur, kultur og værdier og om samspillet mellem en organisation og omgivelserne. Du får også viden om arbejdsmiljø, motivation og trivsel i arbejdslivet.
Introduktion
På andet fag Organisation og arbejdspsykologi får du kendskab til organisationsstrukturen og de styringsprocesser der er på spil, når der skal skabes forandringer og organisationsudvikling der er vedvarende. Du får viden om udvikling af medarbejdere, og hvordan man bedst sikrer effektivitet og glade medarbejdere.
Du får viden om
Du lærer om organisationslivets og arbejdspsykologiens processer og problemstillinger, og får redskaber til at skabe klare rammer, effektivitet og trivsel for medarbejderne. Du bliver klogere på styringsprocesserne i både de private og offentlige virksomheder, og får viden om forandringsledelse og organisationskultur. På uddannelsen arbejder du bl.a. med grupper, team og individer for på den måde at kunne løse individers forskelligheder på det arbejdspsykologiske plan. Du lærer at anvende konflikthåndtering, coaching og strategi og at forstå organisationspsykologien. På faget vil du også få viden om projektstyring, sådan så du bedst muligt kan fordele ansvar og opgaver.
Kompetencer og udbytte
Du får kompetencer og praktiske værktøjer til at arbejde med din virksomheds organisering og kultur. Du får teori og metoder til aktivt at kunne tage del i løsningen af opgaver med motivation, trivsel og arbejdsmiljø og du udvikler en moderne ledelsesstil. Samtidig lærer du at analysere og vurdere hverdagens udfordringer mellem organisationens struktur, processer og kultur. Du vil til sidst opleve at udvikle dig personligt og fagligt som leder.
Hvorfor er en efteruddannelse god for dig?
Med en efteruddannelse får du muligheden for at styrke dine kompetencer og karrieremuligheder. Du kan læse mere om økonomi, tilskudsmuligheder, skræddersyede forløb og tilbud til virksomheder. Få mere viden og læs mere her.