Du får viden om
Du får teorier og metoder om ledelseskommunikation, strategisk kommunikationstænkning og organisationspsykologi. Du lærer om virksomhedens kommunikationsformer og -kanaler, og får indsigt i styrker og svagheder samt sociale medier. Du får værktøjer til at håndtere medieomtale, eventuelle kriser og organisatoriske forandringer, samt metoder til god kommunikation under vanskelige samtaler. Du lærer også at skabe rum til samskabelse og have fokus på den enkelte medarbejders effektivitet og kvalitet. Du lærer at analysere og forholde dig fortolkende til kommunikative processer og skabe mening herom. Uddannelsen tager desuden udgangspunkt i dine egne personlige erfaringer og udfordringer, så du kan bruge læringen i praksis.
Kompetencer og udbytte
Du lærer at tilrettelægge og lede organisatoriske kommunikationsprocesser inden for egen ledelse. Du får samtidig kompetencer til at indsamle relevante data til at belyse kommunikative muligheder og/eller problemstillinger i organisationen. Du får kommunikationsmetoder til at håndtere vanskelige og udviklende samtaler for at få mest muligt ud af medarbejderne i organisationen. Du får kompetencer til at kommunikere effektivt og begrunde dine valg på en måde, så det alt sammen lever op til virksomhedens vision, mission og mål.