Sjællands Erhvervsakademi

Dataanalyse

Data er det nye guld. Lær at hive ekstremt værdifuld viden ud af din hjemmeside, og styrk din virksomheds online aktiviteter på modulet Dataanalyse. Under hele modulet arbejder du på en handlingsplan, som skal løfte dit dataanalysearbejde til nye højder.

Udbytte

På modulet lærer du at indsamle, analyse og optimere data fra din hjemmeside. Du får redskaber til at vide og forstå, hvordan brugere agerer på din hjemmeside, og du får unik indsigt i, hvem dine brugere er, og hvordan de har fundet vejen til din side.

Efter Dataanalyse kan du:

  • håndtere en bred palette af dataindsamlingsmetoder og forstå, hvordan data skal indsamles, behandles og opbevares
  • opsætte og anvende Google Analytics til at styrke din virksomheds salg og markedsføring
  • opsætte og anvende Google Tag Manager og Google Data Studio
  • analysere og præsentere data for relevante interessenter
  • opsætte KPI’er for din virksomheds digitale strategi på baggrund af data

Din handlingsplan som omdrejningspunkt

På modulet arbejder du på en handlingsplan for din virksomheds arbejde med dataanalyse. Når modulet er afsluttet har du en køreklar strategi for dit fremtidige arbejde med dataanalyse samt en prioriteret liste over dine indsatspunkter.

Niveau

Akademimodulet Dataanalyse er for dig, der vil have den grundlæggende viden inden for dataanalyse og praktisk erfaring med Google Analytics.

Modulet hører under akademiuddannelsen i Salg og markedsføring og kan tages som en del af den fulde akademiuddannelse eller som et enkeltfag.

Målgruppe

Akademimodulet er til dig som arbejder eller ønsker at arbejde med en dataanalytisk tilgang til salg og digital markedsføring.

Fagligt indhold

Dataanalyse er et uundværligt værktøj, når du skal undersøge og optimere dine online indsatser. På modulet lærer du at indsamle, analysere og anvende data fra din hjemmeside, så du bl.a. kan se, hvem der besøger din side, hvilke sider de besøger og hvordan din side konverterer. Du får tip og tricks til at optimere dine digitale markedsføringsaktiviteter gennem data med henblik på at øge salget i din virksomhed.

På modulet arbejder du med:

  • teorier og metoder til dataanalyse i relation til salg og markedsføring
  • opsætning af Google Analytics og Google Tag Manager
  • indsamling, analysering og behandling af data
  • Persondataforordningen (GDPR)
  • Google Data Studio og visualisering af data
  • opsætning af KPI’er i relation til din virksomheds digitale strategi
  • webstatistikker samt basis- og avancerede rapporter
  • udarbejdelsen af en konkret handlingsplan for din virksomheds arbejde med Google Analytics
¸
ECTS point 5
Studiestart
Opret PDF-brochure - du kan lægge flere sider til undervejs
Tilføj til PDF-brochure
Slet din PDF-brochure
Dette vil slette hele din PDF-brochure...

Zealand

Cookie-indstillinger

Vi bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse af zealand.dk. Når du klikker ‘OK’, accepterer du vores brug af cookies og Zealand’s privatlivspolitik.

Ved at klikke ‘OK’ accepterer du samtidig, at vores annoncører kan behandle dine data til at målrette annoncer til dig. Du kan trække din accept tilbage ved at klikke på ‘Annonce-indstillinger’ i bunden af siden.

Tilbage

Cookie-indstillinger

Hvis du ikke ønsker, at vores samarbejdspartnere behandler dine persondata og anvender dem på tværs af internettet, kan du fravælge det her.

Formål